راهنمای ساخت کارت ویزیت الکترونیک و لینک بیو اینستاگرام

در 21 سپتامبر, 2023 ایجاد شدراهنما • 246,464 بازدید

با این راهنما براحتی کارت ویزیت الکترونیک و اوولینک یا همان لینک بیو اینستاگرام خود را در سریعترین زمان و به صورت رایگان ایجاد و تنظیم نمایید.

در حال حاضر، بسیاری از کسب و کارها به دلیل شهرت بالای اینستاگرام در میان کاربران، تصمیم به فروش محصولات و خدمات خود از طریق این شبکه اجتماعی گرفته‌اند. اما برای رشد کسب و کار خود، باید ابتدا یک بایو حرفه‌ای در اینستاگرام داشته باشید. پس از معرفی خود یا کسب و کارتان به گونه‌ای که کاربران متقاعد شوند که شما را دنبال کنند، باید تمام راه‌های ارتباطی خود را در دسترس آنها قرار دهید تا بتوانند به راحتی با شما تماس بگیرند یا پیام بفرستند. با این حال، در بایو اینستاگرام تنها می‌توانید یک لینک قرار دهید. در این مقاله، به شما نشان می‌دهیم که چگونه چندین لینک را در بایو اینستاگرام قرار دهید. با ما همراه باشید!

گذاشتن چند لینک در بیو اینستاگرام با اوولینک

ابتدا وارد سایت oovo.ir شوید.

1. ثبت‌نام در اوولینک

وارد بخش ثبت‌نام شوید و با وارد کردن مشخصات خود در سایت، رایگان ثبت‌نام کنید:

از دکمه‌های ورود با گوگل، لینکدین، مایکروسافت و ... بدون نیاز به تایید ایمیل براحتی ثبت نام نمایید.

ثبت‌نام در اوولینک

و یا از راه طولانی تر و از طریق تایید ایمیل مراحل زیر را طی نمایید:

  • ایمیل خود را وارد کنید.
  • یک رمز عبور برای حساب خود مشخص کنید.
  • دکمه ثبت نام را کلیک کنید تا یک لینک فعالسازی به ایمیل شما ارسال شود.
  • لینک فعال‌سازی ارسال شده در ایمیل را کلیک کنید تا ثبت‌نام شما تکمیل شود.

2. ساخت اوولینک

پس از ورود به پنل و انتخاب بخش اوولینک‌ها، روی ایجاد لینک کلیک کرده و اوولینک را انتخاب نمایید.

در نسخه جدید وب‌سایت شما به راحتی می‌توانید با یک کلیک یکی از قالب‌های جذاب اوولینک را انتخاب و لینک خود را بر اساس آن ایجاد نمایید.

یک نام کاربری مثل آیدی اینستاگرام‌تان وارد کنید تا لینک اختصاصی شما ساخته شود.

ساخت اوولینک با قالب‌های آماده و جذاب

و یا از راه طولانی تر و از طریق افزودن بلوک، مراحل زیر را طی نمایید:

1. با دکمه افزودن بلوک، المان‌های مختلف را به لینک خود اضافه کنید. پیشنهاد می‌کنیم از افزودن یک عکس پروفایل شروع کنید:

دکمه «افزودن بلوک جدید» در بالای صفحه را فشار دهید تا لیست بلوک‌ها برای‌تان نمایش داده شود.

  • بلوک عکس پروفایل را انتخاب کنید.
  • دکمه بارگذاری عکس را کلیک کنید.
  • یک عکس را انتخاب و ذخیره کنید.
افزودن بلوک جدید به اوولینک

در ادامه راه‌های ارتباطی خود را اضافه کنید:

با افزودن یک بلوک عنوان یا متنی، خودتان یا کسب وکارتان را معرفی کنید. می‌توانید سایز و رنگ متن و نحوه نمایش آن را هم تغییر دهید.

در بلوک تماس و شبکه‌های اجتماعی، شماره تماس، ایمیل، لینک لوکیشن، واتساپ، تلگرام و سایر راه‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی خود را وارد نمایید تا کاربر مستقیما به آن اپلیکیشن هدایت شود و یا با شما تماس گرفته یا پیام دهند.

شما می توانید از این بلوک چند عدد استفاده کنید و از هر کدام برای دسته بندی تماس، شبکه‌های اجتماعی، اپلیکیشن و ... در محل‌های مختلف استفاده نمایید.

به کمک بلوک VCard، کارت ویزیت الکترونیکی خود را به لینک خود اضافه نمایید تا کاربران با یک کلیک تمام اطلاعات تماس شما را در بخش مخاطبین گوشی خود ذخیره نمایند.

به کمک بلوک لینک، آدرس سایت، یا هر صفحه دیگری را به یک لینک‌تان اضافه کنید. 

با کلیک بر روی هر بلوک تنظیمات ویژه آن بلوک باز می‌شود که می‌توانید عکس کوچک لینک، آیکن، رنگ همه بخش‌ها، سایه، حاشیه، انیمیشن و ... و تنظیمات پیشرفته‌تر مثل باز کردن لینک در تب جدید و نمایش بلوک بر اساس دستگاه، کشور و زبان .. را تنظیم نمایید.

تنظیمات ویژه هر بلوک اوولینک

حتی می‌توانید موسیقی یا ویدئو از هر سایتی مثل آپارات، spotify یا یوتیوب و ... را قرار دهید تا مستقیما ویدئو یا موسیقی شما با امکان پخش مستقیم در لینک شما، نمایش داده شود.

به کمک بلوک محصول محصولات خود را اضافه نمایید. بلوک محصول تصویر، نام، توضیح، قیمت و در نهایت یک لینک خارجی سفارش را دارد که می تواند به لینک زرین پال یا لینک چت در یکی از پیامرسان‌ها و یا هر لینک دیگری متصل شود.

می توانید با کمک بلوک‌های گردآوری تلفن یا ایمیل، اطلاعات مشتریان را با هدف ایمیل مارکتینگ یا SMS مارکتینگ جمع‌آوری نمایید.

اگر هر روز با سوالات تکراری فالوورها مواجه می‌شوید،‌ می‌توانید از بلوک سوالات متداول استفاده کنید.

اگر کمپین یا تخفیف محدودی دارید می‌توانید از بلوک شمارنده معکوس برای نشان دادن زمان باقیمانده کمک بگیرید.

از اسلایدر عکس می‌توانید برای نشان دادن تخفیف‌های ویژه یا محصولات پرفروش استفاده کنید.

بلوک‌های افزوده شده به اوولینک

شما می‌توانید با استفاده از یک لینک در بیوی اینستاگرام خود، چندین لینک را به راحتی به اشتراک بگذارید و این مشکل را برای همیشه حل کنید. برای این کار، می‌توانید به سایت زیر مراجعه کنید و با ثبت نام، اوولینک خود را به صورت رایگان ایجاد کنید:

در عرض چند دقیقه کارت ویزیت دیجیتال، رزومه و مینی‌وب‌سایت خود را رایگان بسازید


3. شخصی‌سازی ظاهر اوولینک

از تنظیمات هر بلوک می‌توانید رنگ، مدل، نحوه چیدمان، حاشیه، سایه، آیکن و سایر جزئیات را به صورت دقیق تنظیم کنید. حتی با استفاده از انیمیشن، می‌توانید دکمه‌ها را به صورت متحرک نمایش دهید تا توجه مخاطبانتان را به خود جلب کنید.

برای بهبود ساختار لینک‌تان، از «جداکننده‌ها» استفاده کنید و  مطالب را دسته‌بندی نمایید تا مخاطب را بهتر راهنمایی کنید.

در قسمت تنظیمات اوولینک، شما می‌توانید لینک خود را شخصی سازی و تنظیمات پیشرفته را اعمال نمایید:

شخصی‌سازی ظاهر اوولینک

در قسمت شخصی‌سازی، با استفاده از "تم‌ها یا قالب‌ها"، می‌توانید طراحی لینک خود را به راحتی تغییر دهید. می‌توانید از پس‌زمینه‌های زیبای پیش فرض یا انتزاعی آماده یا رنگ دلخواه خود استفاده کنید یا پس‌زمینه دلخواه خود را به صورت عکس یا حتی فیلم یا گیف آپلود نمایید.

در اوولینک این امکان فراهم است که شما فایوآیکن اختصاصی خود را برای لینک خود قرار دهید و حتی از یکی از فونت‌های پولی و معروف برای لینک خود استفاده نمایید.

4. سایر تنظیمات اوولینک

اوولینک این امکان را فراهم کرده است که کاربران و کسب و کارهای معتبر با دریافت تیک آبی (تیک تأیید) مثل اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی نسبت به بقیه کاربران متمایز گردند. برای دریافت این تیک آبی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تنظیمات اوولینک

می‌توانید در قسمت نشان تأیید می‌توانید محل قرارگیری آن را در لینک خود تغییر دهید.

در نسخه جدید وب‌سایت این امکان فراهم شده است که امکان نمایش تیک آبی در بلوک عنوان هم قرار بگیرد. کافیست آن را در عنوان لینک خود انتخاب نمایید.

این قسمت امکان حذف یا شخصی سازی برندینگ زیر اوولینک‌ را فراهم می کند.

از بخش پیکسل‌ها، پیکسل‌های از قبل تنظیم شده را انتخاب نمایید.

پارامترهای UTM را برای پیگیری و آنالیز تبلیغات اینجا تنظیم کنید.

با تنظیم بخش محافظت کاربران برای مشاهده لینک بیو شما نیاز به وارد کردن رمزعبور آن خواهند بود.

با تنظیمات سئو و عنوان صفحه می‌توانید عنوان صفحه، توضیحات لینک و عکس لینک را موقع اشتراک‌گذاری سفارشی کنید. با استفاده از عنوان و توضیحات متا لینک بیو خود را در موتورهای جستجو بیشتر قابل کشف می‌کنید و ظاهر آن را هنگام اشتراک‌گذاری مشخص می‌کنید.

تنظیمات پیشرفته

تنظیمات حرفه‌ای اوولینک در این قسمت در اختیار شما قرار دارد.

تنظیمات پیشرفته اوولینک

پروژه این لینک را برای دسترسی راحت‌تر تعیین کنید یا یک‌پروژه جدید ایجاد نمایید.

صفحه اسپلش که در نسخه جدید به وب سایت اضافه شده است این امکان را می دهد که کاربران برای لینک‌های خود یک صفحه اسپلش موقت با شمارنده معکوس و با هدف اطلاعیه یا درج تبلیغات، ایجاد کنند و بعد از کلیک این صفحه به کاربران نمایش داده شود.

لینک جهشی این امکان رو فراهم می‌کنه که در پروموشن ها و اهداف تبلیغاتی اوولینک‌ تون رو به صورت موقت به صفحه خاصی ریدایرکت کنید.

استایل CSS سفارشی را وارد نمایید تا در این اوولینک شما اعمال شوند.

کدهای JS مربوط به نمایش چت آنلاین، نوتیفیکیشن و … را در قسمت JS سفارشی وارد نمایید.

حتما بعد از اعمال تغییرات روی بروزرسانی کلیک کنید تا تغییرات اعمال شود.


5. گذاشتن اوولینک در بیو اینستاگرام

پس از طراحی لینکتان، با کلیک بر روی آیکون به اشتراک‌گذاری کنار لینک، گزینه کپی کردن را انتخاب کنید. سپس به تنظیمات اینستاگرام بروید و گزینه ویرایش پروفایل یا Edit Profile را انتخاب کنید. در بخش وب‌سایت، آدرس کپی شده لینکتان را وارد یا Paste کنید و تغییرات را ذخیره کنید.

گذاشتن اوولینک در بیو اینستاگرام

علاوه بر آن می توانید از منوی سه نقطه کنار آن، لینک خود را تکثیر کنید یا برای لینکتان کد QR ایجاد نمایید. همچنین می‌توانید از این لینک برای کارت ویزیت الکترونیک خود نیز استفاده نمایید و هر زمان نیاز شد آن را به راحتی بروز نمایید.


برای درک بهتر این مراحل،‌ ویدئو زیر را تماشا کنید:


6. آنالیز و گزارش‌گیری پیشرفته اوولینک

با استفاده از آنالیز اوولینک، می‌توانید تعامل خود را با کاربران در طول زمان پیگیری کنید، درآمد را زیر نظر بگیرید و بدانید چه چیزی برای مخاطبان شما جذاب است و بروزرسانی‌های آگاهانه را در اوج انجام دهید تا آنها را حفظ کنید.

با مراجعه به قسمت بالای لینک و کلیک بر روی آیکن نمودار وارد بخش گزارش‌ها می‌شوید و می‌توانید بازدیدهای خود را تحلیل کنید.

  • مشاهده گزارش بازدید پیشرفته بر اساس کشور، دستگاه، ارجاع‌دهنده‌ها، زبان و موارد دیگر
  • تجزیه و تحلیل دقیق و جامع برای همه لینک‌های شما مطابق با GDPR، CCPA و PECR.
  • دریافت خروجی گزارش بازدیدها
  • اتصال و استفاده از پیکسل‌های مشهور مثل گوگل آنالیتیکس، پیکسل فیسبوک و سایر
آنالیز و گزارش‌گیری پیشرفته اوولینک

چرا باید چند لینک در بیو داشته باشید؟

احتمالا در برخی پیج‌های اینستاگرامی شاهد بوده‌اید که شماره تماس، واتساپ و تلگرام کاربر در بیو قرار دارد. اما باید به یک نکته مهم توجه کنید!

کاربران اینستاگرام کم‌صبرتر و بی حوصله‌تر از آن هستند که شماره‌های نوشته‌شده در بیو را به صورت دستی در گوشی خود ذخیره کنند، وارد واتساپ شوند، شما را پیدا کنن و به شما پیام دهند. بنابراین بهتر است تمامی راه‌های ارتباطی را با کم‌ترین زحمت در لینک بیو اینستاگرام در دسترس آنها قرار دهید.

و یا موقع انتشار پستی که دارای یک لینک خاص است حتما با مشکل عدم پشتیبانی لینک در پست‌ها توسط اینستاگرام مواجه شده‌اید.

با استفاده از «اوولینک»، می‌توانید به صورت همزمان، چند لینک را در بیو اینستاگرام‌تان قرار دهید. به این ترتیب کاربر تنها با یک کلیک، به پیام‌رسان یا صفحه تماس گوشی هدایت می‌شود و محصولات و خدمات شما را سفارش می‌دهد. همچنین می‌توانید لینک محصولات ویژه سایت‌تان را هم به کاربران معرفی کنید تا شاهد افزایش فروش اینستاگرام خود باشید.

همچنین با تحلیل گزارش‌های پیشرفته «اوولینک» می‌توانید تعداد کلیک‌های هر یک از لینک‌ها را جداگانه مشاهده کنید تا متوجه شوید کاربران شما به چه محصولات یا موضوعات فعالیت شما علاقمندند یا ترجیح می‌دهند از چه طریقی بیشتر با شما ارتباط بگیرند.


لینک بیو اینستاگرام، اوولینک‌ چه کاربردهای دیگری دارد؟

استفاده در قسمت لینک وب سایت همه شبکه های اجتماعی

با این کار شما یکبار برای همیشه از دست تغییر دادن لینک همه شبکه ها راحت خواهید شد و فقط با اعمال تغییر در اوولینک‌ همه کاربران در همه شبکه‌های اجتماعی به لینک‌های جدید دسترسی خواهند داشت. عالیه نه

استفاده از اوولینک‌ در پیام‌های ارسالی به مشتریان

این ایده رو هم از طریق یکی از کاربران خوش ذوق اُوو گرفتیم. به راحتی می تونید یک اوولینک‌ دیگر برای درج زیر پیام کوتاه، ایمیل ارسالی و هر نوع پیامی که با مشتری دارید ایجاد کنید. واقعا خوش ذوق بودند

استفاده از اوولینک‌ به عنوان دسترسی تماس

لینک تماس در واتساپ، لینک تماس در تلگرام، لینک تماس در بله، لینک تماس در فیسبوک مسنجر، لینک توییتر، لینک پینترست و هر لینکی که به ارتباط شما با مشتری کمک کنه همه می توانند در قالب یک اوولینک‌ در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

استفاده از اوولینک‌ در qrcode کارت ویزیت و اقلام تبلیغاتی

این ایده موقع نوشتن این مطلب به ذهنم رسید. به نظر عالی میاد

استفاده به عنوان سایت شخصی

اگر سایت ندارید بهترین جایگزین داشتن اوولینک است که به طور رایگان می‌توانید در اُوو آن را بسازید و استفاده نمایید.

همه‌ی چیزی که برای بازاریابی و رشد فروش نیاز دارید، و حتی بیشتر از آن!